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Raza forjado por Keith Baker

Tel Arin

Administrator
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Keith Baker, creador de Eberron, tiene un artículo en el que  nos muestra su versión de esta raza, una alternativa bastante interesante a la versión que salió en la serie de artículos de Arcanos Desenterrados.

http://www.keith-baker.com/extra-life-hacking-the-warforged/

WARFORGED TRAITS

As a warforged, you have the following racial traits.

Ability Score Adjustments: Your Constitution score increases by 2.
Living Construct: Even though you were constructed, you are a humanoid. You are immune to disease. You do not need to breathe, eat or drink, but you can ingest food or drink if you wish.
Unsleeping Sentinel: Warforged don’t need to sleep. Instead, they settle into a resting state, remaining semiconscious for 4 hours each day. While in this rest state, you are fully aware of your surroundings. After resting in this way, you gain the same benefit that a human does from 8 hours of sleep.
Warforged Resilience: You have advantage on saving throws against poison, and you have resistance against poison damage.
Integrated Armor: When you are not wearing armor, your AC is 12 + your Dexterity modifier. During a short rest, you can bond a suit of armor you are wearing to your body. When you finish that short rest, the armor you are wearing is bonded to you, and it cannot subsequently be removed from your body until you finish another short rest during which time you remove the bonded armor.
Self-Stabilizing:  You have advantage on death saving throws.
Languages: You can speak, read, and write Common.

Type: Multiple types of warforged are found among the worlds of D&D, including warforged scouts and warforged soldiers. Choose one of these types.

Warforged Scout

Ability Score Increase: Your Dexterity score increases by 1.

Size: Small

Speed: 35 feet

Warforged Soldier

Ability Score Increase: Your Strength score increases by 1.

Size: Medium

Speed: 30 feet

 
Lo de descanso de cuatro horas puede ser algo que puedan aprovechar los munchkins para recuperar hechizos.

Echo de menos los conjuros de reparar objetos que podían ser usados para curar a los forjados.

¿Cómo puede el veneno afectar a un constructo viviente si este no tiene fluidos vitales como sangre ni necesita respirar? Algo similar a los golpes sangrantes.
 

Tel Arin

Administrator
Miembro del equipo
LuisCarlos17f dijo:
Lo de descanso de cuatro horas puede ser algo que puedan aprovechar los munchkins para recuperar hechizos.

Echo de menos los conjuros de reparar objetos que podían ser usados para curar a los forjados.

¿Cómo puede el veneno afectar a un constructo viviente si este no tiene fluidos vitales como sangre ni necesita respirar? Algo similar a los golpes sangrantes.

Piensa que todos los elfos, tras la ultima aclaración de los diseñadores, con un descanso de 4 horas tienen un descanso completo. Ademas de que las reglas de descanso largo impiden que un mago haga varios descansos largos en un mismo día.

En cuanto a conjuros para reparar objetos, esta el mending, aunque si buscas algo mas poderoso, la verdad que poca cosa hay, mas si pensamos en Eberron.

En mi opinión lo del veneno ya es mas dificil de darle una cierta verosimilitud, es verdad, pero como paso con la polémica del centauro-raza jugadora-tamaño mediano, el equilibrio de reglas esta por encima del trasfondo, para los diseñadores al menos.

Un saludete
 
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